9 Şubat 2009 Pazartesi

Sibel ‘gülümsediği kanser’e yenik düştü

Sekiz yıldır mücadele eden gazeteci Sibel Kalaycı, yaşamını yitirdi
Meltem GÜNAY/İSTİHBARAT
2001’de tatil için gittiği memleketi Trabzon’da göğsünde bir kitle fark etti Sibel Kalaycı. İstanbul’a döndüğünde defalarca doktordan randevu aldı ama hepsine bir bahane buldu, gitmedi. Doktora gitmeye kendini ikna ettiğinde ise kitle neredeyse tüm göğsünü kaplamıştı. Kemoterapi aldı ancak kanserin karaciğerine sıçraması engellenemedi.
Ama Sibel yine de mücadeleden vazgeçmedi. Yazdığı kitaplarda hep bu mücadelesini, her şeye rağmen yaşamanın güzel olduğunu anlattı: “Kanser bana öğretti ki düşlerimi asla ertelememeliyim. Yaşadığım her an Tanrı’nın bana bir armağanı. Sürekli yeni yeni tümörler çıkıyor vücudumda, bazen yeni doğan güne ağzımdan ve burnumdan gelen kanlarla uyanıyorum. Kemiklerimde dayanılmaz ağrılar. Çoğu geceleri ağrıdan uyuyamadığım oluyor. Korkmuyor değilim elbette bazen çok korktuğum da oluyor. Bu kent güneşli bir yaz gününü yaşıyor. Penceremden gökyüzünü izliyorum, sokakta oynayan mutlu çocuk sesleri eşliğinde. Hâlâ kendi başıma yürüyebiliyorum ve yemeğimi yiyebiliyorum. İnsan hasta olmadan bunların büyük bir nimet olduğunu anlamalı.”

GÜNLÜĞÜNDEN: ‘Ölüm meleği çok öfkeli’Sibel Kalaycı, “Gerçek Gündem” isimli internet sitesinde geçtiğimiz haftalarda yazdığı yazısında ölümün hemen yanıbaşında olduğunu ama hala yaşamak istediğini anlattı satırlarında: “Aslında iki haftadır pek iyi değilim. Böyle anlarda bir yandan inlerken diğer yandan çaresizlik duygusu sarıyor içimi. Güç bela uykuya dalabildiğim gecelerden birinde kabusumda gördüm ölüm meleğini. Azrail sanki, ‘Yeter artık, seni almak için kaç kez onca yolu tepiyorum, her defasında, biraz daha zaman istiyorsun, bıktım artık senden’ der gibi... Tamam Azrail de bir melek ama ölüm meleği sonuçta, üstelik de çok öfkeli. Ben galiba çok günahkar olmalıyım!”

2 yorum:

  1. Sen dünyanın en temiz insanlarından biriydin meleğim..Hastalığını çekip,köşene oturmadın,aksine tecrübelerini herkesle paylaştın..Kanser hastaları ve yakınları senden çok şey öğrendiler..Şu saat itibarı ile hala ölmüşsün gibi gelmiyor,sanıyorum ki telefonunu arasam canım deyip açacaksın..Ama sen de her canlı gibi dünyadaki tek gerçeği yaşadın..Yanlız çoğundan farklı olarak,yaşamın farkındalığına vararak..Bulutlar ülkesinin prensesi yıldızlar yoldaşın olsun..

    YanıtlaSil
  2. Sevgili dostum hiç yüzyüze gelmediğim sadece yazılarından tanıdığım birinin yasını tutacağım hiç aklıma gelmezdi ondan çok şey öğrendik,gerçekten çok üzgünüm Nezahatçığım onu özleyeceğiz..
    Güle güle bulutlar ülkesinin prensesi seni hiç unutmayacağım..

    YanıtlaSil

Sende yaz...

Diğer Sayfalarıda Dolaşın